fake
FIREISOLATOR är ett koncept för att isolera och bekämpa elbilsbränder baserat på bästa praxis och livetestning. I dagsläget finns det inte en unik lösning för att släcka eller kontrollera elbilsbränder, vilket brandmän som har bekämpat den här typen av bränder kan bekräfta. För att effektivt isolera och bekämpa elbilsbränder krävs idag en kombination av flera olika metoder på grund av problematiken med litiumbatterierna. Med FIRE
ISOLATOR konceptet finns det mycket som kan göras i förväg för att minimera skadorna. Att bekämpa bränder i elbilar med Fire Isolator konceptet har testats noggrant och visat sig vara mycket effektivt.
Film om BRANDISOLATOR https://fireisolator.com/videos/#videos
Specialister med lång erfarenhet av att bekämpa elbilsbränder har kommit fram till att den bästa metoden för att bekämpa en elbilsbrand är för att minimera skadorna på andra fordon och byggnader i närheten. Det brinnande fordonet är redan totalförstört så man inriktar sig istället på skademinimering. För vi måste vara tydliga, en elbil som börjar brinna i en fabrik, verkstad, parkeringshus eller på ett fartyg, kan väldigt snabbt leda till ett mycket större problem.
FIREISOLATOR som koncept är resultatet av våra professionella tester av olika släckningsmetoder för (EV) bilbränder. Vi ställde oss frågan: vilken kombination av brandbekämpningsmetoder ger det bästa resultatet? Med denna bästa praxis föddes konceptet med FIRE
ISOLATOR.
FIREISOLATOR-konceptet består av flera testade och beprövade element som, när de används tillsammans ger de bästa resultaten vid bekämpning av elbilsbränder i fabriker, parkeringshus, verkstäder eller på ett fartyg.
I takt med att fler och fler elfordon säljs runt om i världen kommer deras inblandning i trafikincidenter sannolikt att öka i takt med att deras närvaro på vägen ökar. Självantändning eller explosion av battericeller i litiumbatterier under laddning är också ett hot både mot miljön och för omgivningen.
Konceptet för metoden FIREISOLATOR för att begränsa skadorna orsakade av elbilsbränder, uppstod när partners med långa meriter inom den europeiska färjeindustrin träffades efter att ha fått flera frågor från färjebranschen om hur man bäst hanterar elbilsbränder under färd. Eftersom dessa experter var medvetna om att litiumbränder är extremt svåra att släcka, uppfanns ett annat och helt nytt koncept: FIRE
ISOLATOR.
Istället för att släcka litiumbranden med alla nödvändiga medel, föreslogs det att isolera branden för att vinna värdefull tid. Därefter är målet att lasta av fordonet eller att möjliggöra en säker förvaringsplats för att undvika ytterligare skador på andra bilar eller på fartyget. Samma tanke är att vinna ytterligare tid när en elbilsbrand inträffar i en fabrik eller ett parkeringshus. Att bekämpa elbilsbränder med Fire Isolator-konceptet är numera en beprövad metod för att minimera skadorna av elbilsbränder.
Baserat på detta kan konceptet med FIREISOLATOR sammanfattas genom att “vinna så mycket tid som möjligt för att begränsa säkerhetsskadorna”.
Orgnr: 559416-1076
Bankgiro: 5954-4783
Växel: 046 – 70 51 20
info@bisafe.se
Miki Rancic: 076 – 8918512
miki@bisafe.se
Mats Richardson: 072 – 4418384
mats@bisafe.se
Transportvägen 14, 246 42 Löddeköpinge, Sverige
Copyright 2023 © All rights Reserved. Hemsida Webbdesign Interwebsite Webbyrå